Jednym z najpopularniejszych i jednocześnie darmowym narzędziem wykorzystywanym w procesie pozycjonowania strony WWW jest analiza statystyk – Google Analytics.

Google Analytics
jest to rozbudowane narzędzie analityczne mierzące między innymi: liczbę unikalnych użytkowników, wizyt, odsłon, współczynnik odrzuceń czy konwersję.

Unikalni użytkownicy – liczba użytkowników, którzy odwiedzili stronę WWW w danym okresie.

Sesje – suma wizyt użytkownika na stronie w danym okresie. Pojedyncza sesja jest to wejście i wyjście ze strony WWW np. poprzez zamknięcie przeglądarki.

Odsłony – łączna liczba wszystkich podstron, które odwiedził użytkownik podczas wszystkich sesji w danym okresie.

Współczynnik odrzuceń – procent sesji, w których użytkownik odwiedził tylko jedną podstronę i nie wykonał na niej żadnego działania. Sesje ograniczone do jednej podstrony mają określany czas trwania równy 0 sekund.

Współczynnik konwersji – jest to procentowe przedstawienie zrealizowanych przez użytkowników celów, które wcześniej zostały zdefiniowane przez właściciela strony np. zakup w sklepie internetowym. Innymi słowy jest to stosunek pożądanych działań użytkowników np. zakupów, w stosunku do liczby wszystkich użytkowników, którzy odwiedzili stronę WWW.

Google Analytics
Darmowe statystyki strony WWW – Google Analytics