Czym jest pozycjonowanie Long Tail?
Pozycjonowanie Long Tail to nic innego jak pozycjonowanie strony na kilkadziesiąt, kilkaset, a często nawet i na kilka tysięcy słów kluczowych, z tą jednak różnicą, że polega ono na pozycjonowaniu poszczególnych stron naszej witryny na bardzo rozbudowane frazy kluczowe (np. zamiast pozycjonować się wyłącznie na frazę „fryzjer” pozycjonujemy stronę na bardziej rozbudowane wyrażenia takie jak np.: „tani fryzjer farbujący fryzury włosów kręconych”).
Na co pozwala pozycjonowanie Long Tail?
Pozycjonowanie tego typu pozwala przede wszystkim dotrzeć nam do większej liczby potencjalnych klientów, ale wymaga ono specjalnego dostosowania całego serwisu do tego typu pozycjonowania. Przede wszystkim należy dokonać kompleksowej optymalizacji oraz stworzyć odpowiednią budowę podstron. Następnie przeprowadzić linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne do nich co wymaga już na prawdę sporego doświadczenia.
Czy pozycjonowanie Long Tail jest opłacalne?
Wbrew pozorom pozycjonowanie Long Tail jest tańsze od tradycyjnego pozycjonowania. Ok, może nie tyle tańsze w rozumieniu wydatkowania kosztów, co tak na prawdę bardziej opłacalne, ponieważ mniejszym kosztem docieramy do większej liczby użytkowników. W ten sposób jest ono na pewno już dużo skuteczniejsze niż tradycyjne pozycjonowanie, a przede wszystkim bardziej ekonomiczne.
Zanim jednak zaczniemy pozycjonować Long Tail (a więc tzw. frazy długiego ogona), należy skupić się na podstawowych metodach pozycjonowania takich jak chociażby katalogowanie, a następnie płynnie przechodzić do pozycjonowania Long Tail w ramach możliwości finansowych.
Twoja ocena artykułu: Dokonaj oceny przyciskiem |
|