Jak dobierać frazy do pozycjonowania stron?

Czas czytania~ 1 MIN

Musimy przede wszystkim pamiętać, że fraza przeznaczona do pozycjonowania powinna jasno i precyzyjnie określać produkt, usługę lub tematykę stron. Słowa, frazy dobrane zbyt ogólnie mogą po pierwsze zwiększyć niepotrzebny ruch na stronie nie przekładając się np na liczbę zamówień, a po drugie niepotrzebnie podnosić koszty pozycjonowania co bezpośrednio wpływa na proces zdobywania nowych klientów. Frazy szczegółowe zwykle łatwiej a przede wszystkim skuteczniej pozycjonowane są ze względu na mniejszą konkurencję.

Przykłady pozycjonowania fraz ogólnych

Przykłady fraz ogólnych (kosztownych a czasem niestabilnych dla stron):

  • opony
  • serwis
  • reklama
  • hostel

Przykłady pozycjonowania fraz szczegółowych

Przykłady fraz szczegółowych (precyzyjnie kierujących użytkowników do stron):

  • opony samochodowe Szczecin
  • serwis komputerowy Rzeszów
  • reklama Poznań
  • hostel Wrocław

Skuteczność w stosunku do kosztów pozycjonowanych fraz

Tak więc skuteczność, efektywność i koszty wydatkowane na pozycjonowanie stron będą uzależnione od tych właśnie czynników. Koszty kilkukrotnie wyższe dla słowa kluczowego "perfumeria", od promowania na słowo kluczowe "perfumeria warszawa" będą po pierwsze niższe a po drugie wyniki stabilniejsze.

Często też słabe efekty związane z pozycjonowaniem stron internetowych są następstwem zaniżania kosztów. Musimy pamiętać aby osiągnąć dobry efekt musimy po prostu dobrać mocniejszy - większy priorytet. Pamiętajmy, to Ty decydujesz o sile i kosztach a tym samym o skuteczności.

Twoja ocena artykułu:
Dokonaj oceny przyciskiem
    cookie Cookies, zwane potocznie „ciasteczkami” wspierają prawidłowe funkcjonowanie stron internetowych, także tej lecz jeśli nie chcesz ich używać możesz wyłączyć je na swoim urzadzeniu... więcej »
    Zamknij komunikat close