Jak dobierać frazy do pozycjonowania stron?
Musimy przede wszystkim pamiętać, że fraza przeznaczona do pozycjonowania powinna jasno i precyzyjnie określać produkt, usługę lub tematykę stron. Słowa, frazy dobrane zbyt ogólnie mogą po pierwsze zwiększyć niepotrzebny ruch na stronie nie przekładając się np na liczbę zamówień, a po drugie niepotrzebnie podnosić koszty pozycjonowania co bezpośrednio wpływa na proces zdobywania nowych klientów. Frazy szczegółowe zwykle łatwiej a przede wszystkim skuteczniej pozycjonowane są ze względu na mniejszą konkurencję.
Przykłady pozycjonowania fraz ogólnych
Przykłady fraz ogólnych (kosztownych a czasem niestabilnych dla stron):
- opony
- serwis
- reklama
- hostel
Przykłady pozycjonowania fraz szczegółowych
Przykłady fraz szczegółowych (precyzyjnie kierujących użytkowników do stron):
- opony samochodowe Szczecin
- serwis komputerowy Rzeszów
- reklama Poznań
- hostel Wrocław
Skuteczność w stosunku do kosztów pozycjonowanych fraz
Tak więc skuteczność, efektywność i koszty wydatkowane na pozycjonowanie stron będą uzależnione od tych właśnie czynników. Koszty kilkukrotnie wyższe dla słowa kluczowego "perfumeria", od promowania na słowo kluczowe "perfumeria warszawa" będą po pierwsze niższe a po drugie wyniki stabilniejsze.
Często też słabe efekty związane z pozycjonowaniem stron internetowych są następstwem zaniżania kosztów. Musimy pamiętać aby osiągnąć dobry efekt musimy po prostu dobrać mocniejszy - większy priorytet. Pamiętajmy, to Ty decydujesz o sile i kosztach a tym samym o skuteczności.
Twoja ocena artykułu: Dokonaj oceny przyciskiem |
|