Etapy pozycjonowania stron internetowych

Czas czytania~ 2 MIN

Pozycjonowanie stron nie jest łatwym i prostym procesem. Wbrew panującemu ogólnie przekonaniu nie polega tylko na indeksacji stron w wybranych wyszukiwarkach. Nie jest też procesem krótkim. W przypadku profesjonalnych usług pozycjonerskich zadowalające wyniki osiąga się zazwyczaj dopiero po kilku miesiącach żmudnej pracy. Na tym jednak praca firmy pozycjonerskiej się nie kończy, gdyż o pozycje stron trzeba dbać. Wiąże się to z systematycznym monitorowaniem pozycji i reagowaniem na ciągle zachodzące zmiany w SERP'ach wyszukiwarek.

Od którego etapu pozycjonowania zacząć?

Pozycjonowanie zależy od bardzo wielu czynników i w przypadku większych projektów praktycznie zawsze wymaga indywidualnego podejścia wyceny każdego zlecenia. Etapy pozycjoningu oraz procedury optymalizacyjne uzależnione są od kilku czynników i przeprowadzane są również w oparciu o ściśle powiązane ze sobą sekwencje, do których zaliczamy następujące etapy:

  • Etap początkowy - zbieranie danych na podstawie badań marketingowych i na tej podstawie wytypowanie trafnych słów kluczowych dla biznesu, który prowadzisz. Jest to jeden z najważniejszych etapów decydujący o powodzeniu kompleksowej usługi zaawansowanego pozycjonowania.
  • Etap audytu i optymalizacji - analiza i przekształcenia semantyczne, optymalizacja kodu stron internetowych Twojej firmy. W niektórych przypadkach konieczna staje się implementacja nowego, specjalnie skonstruowanego serwisu www pod wyszukiwarki internetowe.
  • Etap merytoryczny - w tym etapie opracowywana jest treść merytoryczna serwisu www oraz jego topologia. Jest to etap ściśle powiązany z początkowymi pracami nad pozycjonowaniem stron internetowych.
  • Etap zwiększania wartości - jest to decydujący element charakteryzujący pozycjonowanie stron internetowych. Podnoszenie wartości strony www z punktu widzenia algorytmów wyszukiwarek (które są nieustannie modyfikowane przez ich inżynierów) jest procesem wymagającym największych nakładów czasowych. Na tym polu ważną rolę odgrywa popularność strony www oraz współczynnik zwany jako "link popularity", który w dużym stopniu przyczynia się do wyników estymacji wartości strony internetowej Twojej firmy.

Podsumowując więc: usługi pozycjonerskie to działania, wśród których znajdują się zarówno samo pozycjonowanie jak i optymalizacja stron internetowych. Samo pozycjonowanie stron internetowych jest procesem rozciągniętym w czasie, ponieważ wymaga wykonania wielu złożonych czynności optymalizacyjnych oraz stałego monitorowania zmian.

Twoja ocena artykułu:
Dokonaj oceny przyciskiem
    cookie Cookies, zwane potocznie „ciasteczkami” wspierają prawidłowe funkcjonowanie stron internetowych, także tej lecz jeśli nie chcesz ich używać możesz wyłączyć je na swoim urzadzeniu... więcej »
    Zamknij komunikat close