Od czego najpierw zacząć pozycjonowanie?
Pozycjonowanie wbrew pozorom nie tak prostą sprawą jak wielu osobom się wydaje. Dlaczego? Ponieważ jest bardzo wiele czynników (często drobiazgów), które w dużym znaczeniu wpływają na całość, a tym samym na samą pozycję strony w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych.
Co jest podstawą w pozycjonowaniu?
Podstawową rzeczą jaką musisz umieć zaczynając w ogóle pozycjonowanie to przede wszystkim minimalna znajomość języka HTML - będzie ci to potrzebne do dokonywania samodzielnych zmian w kodzie, o ile oczywiście nie wykorzystujesz systemu CMS do zarządzania stroną. Wtedy to w zasadzie znajomość kodowania możesz ograniczyć do minimum, choć umiejętność programowania może Ci się bardzo przydać.
Aktualnie wiadomo, że bardzo ważnym, choć nie najważniejszym elementem pozycjonowania są tzw. linki przychodzące. Jednak, aby strona była wartościowa zarówno dla wyszukiwarek internetowych jak również i dla użytkowników należy wcześniej odpowiednio ją do tego przygotować - to podstawa z podstaw.
Meta Tagi: pierwsze elementy wpływające na pozycjonowanie
Zacznijmy od tego co to są meta tagi i do czego służą? Meta tagi to nic innego jak elementy kodu strony internetowej, które mówią o czym jest dana strona internetowa i jak wyszukiwarki internetowe mają je rozumieć. Do podstawowych meta tagów, które nalęzy umieścić na stronie są:
- TITLE - Tytuł strony, w polu tym wpisujemy o czym jest dana strona. Można tutaj zawrzeć również kilka podstawowych informacji takich jak np. „Tanie usługi fryzjerskie w Warszawie”. Tytuł ten nie może być oczywiście za długi. Powinien w kilku słowach jednoznacznie opisywać o czym jest dana strona i co zawiera.
- DESCRIPTION - Opis strony, w polu tym możemy wprowadzić 2-3 zdania na temat strony. Optymalnie tekst ten powinien zawierać około 200 znaków łącznie ze spacjami. Dla przykładu możemy tutaj wpisać: „Oferujemy kompleksowe usługi fryzjerskie takiej jak strzyżenie, farbowanie, modelowanie na terenie miasta stołecznego Warszawa. Szybko, tanio i przyjemnie. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług.”
- KEYWORDS - Słowa kluczowe, w polu tym podajemy słowa kluczowe oddzielone przecinkami pasujące do naszej strony. W naszym przykładzie będzie to np.: „fryzjer, usługi fryzjerskie, farbowanie, modelowanie, strzyżenie, warszawa”. (Aktualnie wyszukiwarka Google nie bierze pod uwagę tego metą tagu).
- ROBOTS - Warto również zadbać o ten element, który mówi o tym jak roboty mają traktować stronę internetową, a dokładniej jakie treść wyszukiwarki mogą indeksować a jakie nie. Co więcej możemy również ustawić, czy strona ma być trzymana w ich pamięci czy też nie. W naszym przypadku zastosujemy podstawową opcję: „index, follow”, mówiącą o tym, ze strona ma być indeksowana i robot ma odwiedzać inne podstrony naszej witryny.
Treść strony: drugi element wpływający na pozycjonowanie
Wyszukiwarki internetowe takie jak chociażby Google bazują na treści. Jest nawet takie powiedzenie w branży SEO że: Content is the King. Warto więc dodać te elementy, które przede wszystkim bedą podkreślały tematykę całej strony. Takimi elementami są oczywiście nagłówki.
Najważniejszy jest oczywiście zawsze tytuł strony. Dobrze jeśli zawiera on dane słowo lub słowa kluczowe. Warto więc wstawić w nagłówki H1, H2 oraz H3 takie frazy, które będą odpowiadały zawartości danej witryny. W tekście natomiast możemy dodatkowo pogrubić lub użyć innych elementów wyróżniających tekst, tak, aby strona była jeszcze bardziej interesująca.
Do obrazków natomiast dodajemy alternatywny tekst (tzw. ALT), w którym możemy wpisać dodatkowe, opisujące słowa kluczowe. Róbmy to zdecydowanie jednak z umiarem, ponieważ nadmierna dodana ilość (np. wrzucenie 20 słów) zamiast pomóc to tylko zaszkodzi stronie. Stanie się tak dlatego, że wyszukiwarki internetowe traktują nadmierną ilość jako SPAM i przez to obniżą jej ranking.
Nadmiar może też zaszkodzić
Nie przesadzajmy również z samą treścią. Podkreślanie, pogrubianie co drugiego słowa na stronie na pewno nie pomoże, a wręcz zaszkodzi. Strona internetowa przede wszystkim powinna być wygodna i czytelna dla użytkowników, którzy będą z niej korzystać - roboty internetowe natomiast tylko wstępnie ją oceniają. Co nam po wysokich pozycjach w wyszukiwarkach gdy odwiedzający po wejściu na stronę nie będzie mógł z niej swobodnie korzystać. Użytkownik taki wyjdzie i nigdy więcej nie wróci, a na tym nam chyba nie zależy. Prawda?
Twoja ocena artykułu: Dokonaj oceny przyciskiem |
|