Jak katalogować strony internetowe?
Jak już wspomnieliśmy wcześniej, katalogowanie to dopisanie naszej strony do katalogu stron internetowych, których celem jest powiązanie wpisywanej strony z innymi tematycznie witrynami internetowymi. Tym samym jest to działanie, które ma również na celu zwiększenie popularności naszej strony poprzez podniesienie jej pozycji w wyszukiwarkach internetowych.
Wyższa pozycja znów bezpośrednio zwiększa oglądalność na naszej stronie, co automatycznie przez większe zainteresowanie może prowadzić do większych zysków. Naturalnie, aby działanie to było skuteczne należy wiedzieć jak się do tego zabrać – żeby nie narobić więcej złego niż dobrego, bo raz źle wykonany proces może nas sporo kosztować.
Jak zadbać o dobry wpis w katalogu pozycjonującym?
Dodając stronę do katalogu musimy przede wszystkim wypełnić formularz zgłoszeniowy. W formularzu tym znajdują się praktycznie zawsze takie pola jak: Tytuł, opis strony, adres naszej witryny internetowej oraz tagi (czyli interesujące nas frazy kluczowe). W dobrych katalogach możemy znaleźć również opcję umożliwiającą opóźnienie publikacji wpisu. Bardzo ważne jest wypełnić wszystkie pola unikalną treścią. Jeśli chcemy, aby pozycjonowanie było dobre, to kopiowanie ich z katalogu do katalogu nie wchodzi w grę!
Jak wybierać tytuły wpisów do katalogów?
W tytule należy mądrze „zaszyć” wyłącznie pojedynczą frazę kluczową, na które ma być pozycjonowana strona internetowa. Najgorszą rzeczą jaką możemy zrobić to wpisać jeden ciąg znaków np. „Telefony komórkowe, gsm, iphone, samsung, komórki”. Tytuł taki nie dość że jest nielogiczny to ma bardzo negatywny wpływ na pozycjonowaną stronę.
Dużo lepszym przykładowym tytułem w tym przypadku będzie: „Sklep z telefonami komórkowymi różnych marek”. Tytuł taki powinien jednym zdaniem opisywać co użytkownik znajdzie na stronie i zachęcać do kliknięcia, a nie zawierać tylko słowa kluczowe. W tytule owszem możemy „przemycić” tak na prawdę 2-3 słowa kluczowe (i nawet powinniśmy), ale nie więcej.
Jakich opisów używać katalogując stronę?
Opis, to chyba najbardziej nielubiana część formularza zgłoszeniowego katalogu, ponieważ wymagana jest tu minimalna ilość wpisanych znaków - co niestety nie każdemu się podoba. Niestety takie są wymogi jeśli chcemy uzyskać najlepsze efekty pozycjonowania to musimy je spełnić.
Zazwyczaj katalogi mają ustawiony limit na około 500-1500 znaków ze spacjami. Dlaczego opis powinien być mniej więcej taki długi? Ponieważ wpis taki jest dużo lepiej traktowany przez roboty wyszukiwarek internetowych. Optymalna długość takiego wpisu powinna być dodatkowo podzielona od 2-3 do 5 drobnych akapitów.
Opisy takie zdecydowanie polecamy zawsze pisać ręcznie by były unikalne ponieważ mają „dużo większą moc” niż wpisy tworzone przez tzw. mieszarki tekstów. Siła pozycjonowania unikalnej treści w stosunku do kopiowanego (wszędzie tego samego tekstu) jest ogromna - dla zobrazowania jak mrówka do słonia.
W opisie strony po prostu umieszczamy dokładnie to co użytkownik znajdzie na naszej stronie - jak sama nazwa mówi opisujemy stronę, ale pełnymi zdaniami. Jeśli jest to dla przykładu jest to sklep komputerowy to warto napisać jakie produkty można znaleźć w tym sklepie lub jakie usługi świadczy dana firma. Jeśli nie mamy weny twórczej, warto zlecić przygotowanie takich opisów copywriterowi, który wykona to za nas.
Jakie tagi (słowa kluczowe) wybierać?
Tutaj nie ma co kombinować, podajemy tylko te słowa kluczowe, które są dla nas interesujące. Wystarczy kilka, powiedzmy 4-8 fraz, na które to chcemy pozycjonować stronę. Najważniejsze jest to, aby frazy te były oczywiście związane z pozycjonowaną przez nas stroną internetową, bo inaczej nasza praca pójdzie na marne.
Wpływ tempa katalogowania na pozycjonowanie
Tempo katalogowania (dodawania wpisów) nie ma większego znaczenia, ale tylko pod warunkiem, że katalog ma funkcję opóźnienia publikacji wpisu - lista takich katalogów znajdziesz w jednej z naszych zakładek. Jest to bardzo ważne szczególnie w przypadku niewielkich stron internetowych, na których dopiero rozpoczynamy działania pozycjonerskie.
Jeśli domena dopiero co została zarejestrowana i zaczynamy jej pozycjonowanie to na początku warto publikację swoich wpisów rozbić na miesiąc czasu ponieważ zbyt szybkie katalogowanie może sprawić iż strona wpadnie w tzw filtr algorytmiczny i nie będzie przez wyszukiwarkę promowana.
Przy starszych domenach możemy sobie pozwolić, aby katalogowanie wykonać dużo szybciej, choć naszym zdaniem nie powinno się również przekraczać tygodnia czasu. Zawsze jednak po kilku tygodniach możemy przecież stopniowo zwiększyć tempo.
Podsumowując
Najważniejsze przede wszystkim to pamiętać o tym, aby zarówno tytuł, jak również opis pozycjonowanej strony nigdy nie powtarzać w innych katalogach. Kopiując je robimy sobie po prostu krzywdę więc unikajmy tego jak ognia. Do tego również pamiętajmy, aby katalogowanie rozłożyć w czasie. Listę dobrych katalogów, które pomogą nam w pozycjonowaniu znajdziesz oczywiście w jednej z naszych zakładek.
Twoja ocena artykułu: Dokonaj oceny przyciskiem |
|